Administratör inom varuflöde, Malmö

Division/företag
Sista ansökningsdag:
Plats

Vi söker nu en Administratör inom varuflöde till vårt team på Lantmännen Maskin i Malmö! Om du brinner för service och trivs i en supportfunktion med många kontaktytor kan du vara den vi söker! Tjänsten är ett vikariat som löper fram till september 2020.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Administratör inom varuflöde kommer du att dagligen ha löpande kontakt med leverantörer samt stötta inköpsavdelningen gällande prisuppgifter och avrop. Du kommer även att ha kundkontakt via telefon och mail där din främsta uppgift är att bistå med information om leveranser. Tillsammans med en annan kollega kommer ni att ansvara för att aktivt bidra med en hög servicenivå och tillgänglighet för våra kunder såväl som internt inom organisationen.

I övrigt kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av:

  • Ansvara för att svara på inkommande samtal för order, prisfrågor och leverans för reservdelar och tillbehör.
  • Lägga kundorder på reservdelar och tillbehör i M3/Movex
  • Spåra order och ge leveransbesked

Du kommer att arbeta enligt kontorstider och rapportera till företagets lagerchef.

Din profil

Det viktigaste för att du ska trivas i rollen som administratör inom varuflöde är ett genuint intresse för service. Som person bör du ha en lösningsorienterad inställning till problem och där du på ett metodiskt och kommunikativt sätt kan hantera kunder i olika sammanhang. Du bör även ha lätt för att strukturera ditt arbete och förmåga att sätta dig in i nya system.

Du är inte rädd för att lyfta luren och har samtidigt en hög dos av integritet. Eftersom du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team är det viktigt att du kan samarbeta samtidigt som du har lätt för att arbeta självständigt. Prestigelöshet och flexibilitet är därför egenskaper som är viktiga i denna roll. Som i många andra serviceroller krävs att du kan hantera stressiga situationer samt att du har ett pedagogiskt sätt gentemot andra.

Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift i svenska såväl som engelska. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom service där du har en känsla för hur du på bästa sätt bemöter kunder och drivs av att ge ”det lilla extra”. Meriterande är om du har utbildning inom Service Management eller likvärdigt.

Har du lantbrukserfarenhet eller intresse för området är detta givetvis meriterande, men absolut inget krav!

Tillsättning av tjänsten beräknas till april/maj.

Vill du ha mer information kontakta Krister Nilsson på +46105564526.

Välkommen med din ansökan senast 2019-04-07 . Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Betyg och intyg lämnas vid eventuell intervju.

Kontaktuppgifter

Krister Nilsson
Tel: +46 0105560226

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord.

Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland andra varumärkena Valtra, Fendt, Kuhn och Väderstad. Vi är cirka 800 anställda och omsätter 3,4 miljarder kronor i ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad.