Är du vår nya HR Support Officer?

Division/företag
Sista ansökningsdag:
Plats

Brinner du för service? Är du strukturerad som person och söker en administrativ roll? Vill du också arbeta på ett globalt företag där du får chans att växa? Då har du äntligen hittat rätt!

Om oss

Från Lantmännens SSC HR här i Falkenberg levererar vi tjänster inom HR administration, lönehantering samt support för de verktyg och processer som används inom koncernen. Vi hanterar HR-ärenden globalt och hanterar löneadministrationen för samtliga anställda i Sverige. Vi är i dagsläget 15 medarbetare på vårt kontor i Falkenberg och letar nu efter vårt nästa stjärnskott!

Om tjänsten

I din nya roll hos oss kommer du att vara involverad i både HR- och lönerelaterade ärenden. Vårt främsta mål är att leverera en service i världsklass till våra kunder.

I tjänsten förväntas du stötta chefer och lokal HR-personal i deras arbete för våra anställda – Från Onboarding till Exit.

Vi är mitt uppe i en förändringsresa där vi digitaliserar arbetet för verksamheten och ser därför att du är en person som gillar att anta utmaningar, ser potentiella förbättringsmöjligheter och trivs i en miljö där förändring och utveckling ständigt är på agendan.

Du får gärna ha tidigare erfarenhet av supportarbete, t ex inom HR- & löneadministration. Har du en god förståelse för hur systemstöd stöttar processer och ser samband mellan olika arbetsflöden i en organisation? Då kommer du att kunna axla denna roll galant! Ser du digitalisering som en utvecklingsmöjlighet och har erfarenhet av att implementera HR-system så är detta meriterande. Som person drivs du av att alltid leverera högsta möjliga kundnöjdhet, är positiv, noggrann och har förmåga att se saker i ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR eller lön på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet som rollen kräver. Du är flytande i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Självklart delar du våra värderingar Öppenhet – Helhetssyn – Handlingskraft, samt vårt löfte att ta ansvar från jord till bord. Lantmännen arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan!

Start: Omgående, intervjuer sker löpande

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Vikariat

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Ninni Viebke, Email: ninni.viebke@lantmannen.com

Kontaktuppgifter

Ninni Viebke

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.